Art. 1
Powołuje
się sekcję Polskiego Towarzystwa Psychologicznego pod nazwą Sekcja Psychologii
Klinicznej Człowieka Dorosłego, zwaną dalej "Sekcją".
Art.
2
Sekcja działa na podstawie:
1. Statutu
Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
2. Niniejszego
regulaminu.
Art.
3
Cele Sekcji:
1. Reprezentowanie
i dbałość o interesy członków Sekcji.
2. Integracja
członków Sekcji i wymiana doświadczeń pomiędzy psychologami klinicznymi
3. Dbałość o
utrzymywanie wysokich standardów pracy psychologów klinicznych.
4. Rozwój
psychologii klinicznej.
5. Upowszechnianie
wiedzy z psychologii klinicznej.
Art.
4
Członkiem Sekcji może zostać osoba, która posiada
rekomendację od dwóch członków sekcji będących specjalistami psychologii
klinicznej lub posiadających pierwszy stopień specjalizacji z psychologii
klinicznej.
Art.
5
Członków Sekcji przyjmuje Zarząd
Sekcji po rozpatrzeniu deklaracji kandydata.
Art.
6
Członkowie
mają prawo udziału we wszystkich formach działalności Sekcji, a szczególnie do
udziału w zebraniach i konferencjach naukowych, organizowanych przez Sekcję
oraz do korzystania z konsultacji naukowych.
Art.
7
Członkostwo w Sekcji ustaje w
wyniku :
a) dobrowolnego
wystąpienia zgłoszonego na piśmie Zarządowi Sekcji,
b) skreślenia
przez Zarząd Sekcji z powodu uchylania się od obowiązków członkowskich,
c) skreślenia
z listy członków Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Art.
8
Władzami Sekcji są :
1. Walne Zebranie Członków Sekcji.
2. Zarząd Sekcji.
3. Komisja Rewizyjna.
Kadencja Zarządu Sekcji i Komisji
Rewizyjnej trwa 3 lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu tajnym.
Członkami
Zarządu Sekcji i Komisji Rewizyjnej mogą być członkowie Sekcji, którzy są specjalistami
psychologii klinicznej lub posiadają I stopień specjalizacji z psychologii
klinicznej.
Art.
9
1. Do
kompetencji Walnego Zebrania Członków należy:
a) uchwalanie
głównych kierunków działalności Sekcji,
b)
wybór
Zarządu w tym przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sekretarza, skarbnika i
maksymalnie dwóch członków oraz wybór Komisji Rewizyjnej,
c) uchwalanie
i dokonywanie zmian regulaminu,
d) podejmowanie
uchwały w sprawie rozwiązania Sekcji; uchwała musi być przyjęta większością 2/3
głosów przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków Sekcji.
2. Walne Zebranie zwołuje Zarząd Sekcji
przynajmniej raz na trzy lata. O terminie i miejscu obrad Walnego Zebrania
Zarząd Sekcji zawiadamia co najmniej na 30 dni przed wyznaczoną datą.
3. Walne
Zebranie podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej
połowy członków Sekcji w pierwszym terminie, a w drugim terminie – bez względu
na liczbę obecnych.
Art.
10
1. Do kompetencji Zarządu Sekcji należy:
a) kierowanie
bieżącą działalnością Sekcji,
b) reprezentowanie
Sekcji i działanie w jej imieniu,
c) przyjmowanie
i skreślanie członków,
d) składanie
okresowych sprawozdań z działalności merytorycznej i finansowej Sekcji
Zarządowi Głównemu PTP
i Walnemu Zebraniu Członków,
i Walnemu Zebraniu Członków,
e) zwoływanie
Walnych Zebrań Członków.
2. Uchwały
Zarządu podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy
członków Zarządu, w tym przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego.
Art. 11
Art. 11
1. Przewodniczący Sekcji:
a) kieruje
pracami Zarządu, zwołuje i prowadzi zebrania Zarządu,
b) prowadzi
zebrania i konferencje naukowe,
c) reprezentuje
Sekcję w kontaktach z władzami PTP oraz władzami innych towarzystw krajowych i
zagranicznych.
2. Wiceprzewodniczący Sekcji zastępuje przewodniczącego.
3. Sekretarz Sekcji:
a) protokołuje
przebieg Walnych Zebrań Członków oraz zebrań Zarządu,
b) prowadzi
rejestr członków Sekcji,
c) prowadzi
bieżącą korespondencję i archiwum Sekcji.
4. Skarbnik odpowiada za działalność finansową Sekcji, w tym zwłaszcza:
a) przyjmuje
składki, odpowiada za prawidłowe udokumentowanie przychodów i wydatków Sekcji,
b) sporządza
okresowe raporty finansowe i przedkłada księgowości Zarządu Głównego.
Art.
12
1. Komisja Rewizyjna składa się z trzech osób, które wybierają ze swego
grona przewodniczącego.
2. Komisja Rewizyjna jest powołana do przeprowadzania kontroli
działalności Sekcji.
3. Komisja Rewizyjna składa Walnemu Zebraniu sprawozdanie z
działalności władz Sekcji na koniec kadencji Zarządu Sekcji.
4. Przedstawiciel Komisji ma prawo brać udział w
posiedzeniach Zarządu Sekcji z głosem doradczym.
Art.
13
Rozwiązanie Sekcji następuje na podstawie uchwały
Zarządu Głównego PTP na wniosek:
a) Walnego
Zebrania Sekcji zgodnie z art. 9, ust. 1, pkt d,
b) Komisji
Rewizyjnej Sekcji zaopiniowany przez Główną Komisję Rewizyjną,
c) Zarządu
Głównego zaakceptowany przez Główną Komisję Rewizyjną.